1. Тема наукового дослідження / науково-технічної (експериментальної) розробки :
«Методика використання цифрових технологій при підготовці майбутніх педагогів професійного навчання».

2. Пріоритетний напрям, проблема наукового дослідження /науково-технічної (експериментальної) розробки (для галузевої тематики НАПН України) :
напрям 8. Професійна (професійно-технічна) освіта. Фахова передвища освіта.

3. Назва програми, завдання програми, завдання програми або пріоритетний напрям розвитку науки і техніки (для державної тематики) :
Інформаційні та комунікаційні технології (ст. 3, п. 2). Інтелектуальні інформаційні та інформаційно-аналітичні технології. Інтегровані системи баз даних та знань. Національні інформаційні ресурси.

4. Терміни виконання наукового дослідження / науково-технічної (експериментальної) розробки :
січень 2021 – грудень 2023 рр.

5. Науковий керівник наукового дослідження / науково-технічної (експериментальної) розробки :
Пригодій Микола Анатолійович, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри промислової інженерії та сервісу НПУ імені М.П. Драгоманова.

6. Склад виконавців:

Прізвище, ім’я, по батькові Науковий ступінь,
учене звання, посада
Пригодій Микола Анатолійович доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри промислової інженерії та сервісу НПУ імені М.П. Драгоманова
Зубар Надія Миколаївна кандидат технічних наук, доцент, професор кафедри промислової інженерії та сервісу НПУ імені М.П. Драгоманова
Косяк Інна Василівна кандидат педагогічних наук, доцент кафедри промислової інженерії та сервісу НПУ імені М.П. Драгоманова
Щербак Людмила Валеріївна кандидат педагогічних наук, доцент кафедри промислової інженерії та сервісу НПУ імені М.П. Драгоманова
Шевченко Анна Ігорівна кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри промислової інженерії та сервісу НПУ імені М.П. Драгоманова
Іщенко Світлана Михайлівна доктор філософії за спеціальністю 015 Професійна освіта, старший викладач кафедри промислової інженерії та сервісу НПУ імені М.П. Драгоманова
Волкова Аліна Анатоліївна старший викладач кафедри промислової інженерії та сервісу НПУ імені М.П. Драгоманова, аспірантка за спеціальністю 015 Професійна освіта
Савченко Олена Леонідівна завідуюча лабораторією кафедри промислової інженерії та сервісу НПУ імені М.П. Драгоманова, аспірантка за спеціальністю 015 Професійна освіта

  

7. Анотація 
У дослідженні будуть систематизовані та здійснена класифікація цифрових технологій, що застосовуються в професійній підготовці майбутніх педагогів професійного навчання. Визначено критерії, показники та рівні компетентності педагогів професійного навчання до застосування цифрових технологій у професійній підготовці здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти. Розроблені та апробовані методики застосування цифрових технологій у професійній підготовці майбутніх педагогів професійного навчання. Впроваджено цикл тренінгів підготовки педагогічних працівників до застосування цифрових технологій у професійній підготовці здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти. На основі теоретично обґрунтованих положень розроблено та впроваджено навчально-методичне забезпечення застосування цифрових технологій у професійній підготовці майбутніх педагогів професійного навчання.
Суть дослідження полягає в тому, що підвищення якості професійної підготовки кваліфікованих робітників у закладах професійної (професійно-технічної) освіти з урахуванням особливостей створення інформаційно-освітнього середовища цих закладів не можлива без застосування цифрових технологій.
Ідея дослідження ґрунтується на припущенні, що запровадження розроблених, обґрунтованих та експериментально апробованих методик застосування цифрових технологій позитивно впливатиме на забезпечення професійної підготовки майбутніх педагогів професійного навчання.
Ключові слова: цифрові технології, педагогів професійного навчання, педагогічний працівник, освітній процес, професійна підготовка.

8. Мета та завдання наукового дослідження / науково-технічної (експериментальної) розробки.

Мета дослідження полягає в обґрунтуванні та розробці та експериментальній перевірці методики застосування цифрових технологій у професійній підготовці майбутніх педагогів професійного навчання.

Завдання дослідження:
1. Систематизувати та класифікувати цифрові технології, що застосовуються в професійній підготовці майбутніх педагогів професійного навчання.

2. Визначити критерії, показники та рівні компетентності педагогів професійного навчання до застосування цифрових технологій у професійній підготовці здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти.
3. Розробити та апробувати методики застосування цифрових технологій у професійній підготовці майбутніх педагогів професійного навчання.
4. Підготувати та впровадити навчально-методичний посібник, практичний посібник та методичні рекомендації з проблеми дослідження.

Об’єкт дослідження – освітній процес професійної підготовки майбутніх педагогів професійного навчання у закладах вищої освіти.

Предмет дослідження – методики застосування цифрових технологій у професійній підготовці майбутніх педагогів професійного навчання.

Методи дослідження: теоретичні (аналіз, синтез, моделювання, порівняння, систематизація, узагальнення науково-теоретичних та дослідних даних); емпіричні (анкетування, інтерв’ю, контрольне тестування, спостереження, обговорення, експертні оцінювання, педагогічний експеримент, методи статистичної обробки результатів дослідження та ін.).

9. Очікувані результати наукового дослідження / науково-технічної (експериментальної) розробки.
Виконання наукового дослідження відповідатиме Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність», положенням Концепції створення та функціонування Національної системи моніторингу якості освіти України, Положенню про порядок планування і контролю за виконанням наукових досліджень в НАПН України, соціальному замовленню на впровадження компетентнісного підходу до професійної підготовки фахівців у закладах професійної (професійно-технічної) освіти. За результатами наукового дослідження буде підготовлено: виробничо-практичну продукцію (навчально-методичний посібник, практичний посібник, методичні рекомендації); наукові статті ; заключний науковий звіт про виконання наукового дослідження.
Зазначена продукція відображатиме теоретичні й практичні результати дослідно-експериментальної роботи. Обробка емпіричних матеріалів наукового дослідження здійснюватиметься методами математичної статистики. У процесі наукового дослідження планується: систематизувати та класифікувати цифрові технології, що застосовуються в професійній підготовці педагогів професійного навчання; обґрунтувати критерії, показники та рівні компетентності педагогів професійного навчання до застосування цифрових технологій у професійній підготовці здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти; розробити та апробувати методики застосування цифрових технологій у професійній підготовці майбутніх педагогів професійного навчання. Звітування за результатами наукового дослідження оформлюватиметься відповідно до Державного стандарту України «Документація. Звіти у сфері науки і техніки. Структура і правила оформлення».

10. Упровадження очікуваних результатів наукового дослідження / науково-технічної (експериментальної) розробки (зазначити цільову групу користувачів продукції, можливі об’єкти її впровадження) та його соціальний ефект.
Результати НДР можуть використовувати науково-педагогічні та педагогічні працівники закладів вищої та професійної (професійно-технічної) освіти України під час планування освітнього процесу, підготовки, проведення та здійснення контролю навчальних занять.
Можливими об’єктами впровадження є підвідомчі установи МОН України, заклади професійної (професійно-технічної) освіти, підприємства, організації.
Соціальна значущість дослідження полягає в його спрямованості на: підвищення ефективності навчання майбутніх педагогів професійного навчання; удосконалення якості професійної підготовки в умовах сучасного інформаційно-освітнього середовища; розвиток компетентності педагогів професійного навчання і здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти до застосування цифрових технологій.

   
© NPUROUNDER