Як написати мотиваційний лист для вступу в університет 📝(ПРИКЛАД)

Для вступу у виші у 2022 році абітурієнти повинні написати мотиваційний лист.

Мотиваційний лист - це документ, у якому вступник презентує себе та пояснює, що спонукало його обрати вищий навчальний заклад та спеціальність для навчання. У мотиваційному листі можна показати свої досягнення, навички, пріоритети на майбутнє.

Члени приймальної комісії розглядають мотиваційний лист для того, щоб більше дізнатись про вступника, його світогляд, мислення, ключові пріоритети. Лист повинен зацікавити членів приймальної комісії, що сприятиме до зарахування у вищий навчальний заклад.

Як правильно написати мотиваційний лист

Головна мета - розкрити тему, відповісти на питання "Чому я хочу вступити до обраного ВУЗу або на конкретну спеціальність". Ті, хто читатимуть ваш лист, повинні зрозуміти хто ви і навіщо вам потрібен вступ на обрану спеціальність. Для цього послідовно висловлюйте свої думки, доповнюйте їх аргументами, розкажіть про навички, які допоможуть вам у подальшому навчанні.

Якщо не маєте важливих досягнень у навчанні або суспільній діяльності, тоді розкажіть про свої плани на майбутнє.

Будьте щирими, не намагайтесь ідеалізувати себе, адже це дуже помітно. Уникайте штампів "комунікабельний, цілеспрямований" або підтверджуйте їх аргументами.

Структура мотиваційного листа

  1. Шапка - вказуються особисті дані (ПІБ, номер телефону).
  2. Вступ - звернення до членів приймальної комісії.
  3. Основна частина - розкриваємо тему листа.
  4. Висновки та подяка - підсумовуємо основні тези, думки.

Вступну частину можна розпочати зі звернення "Шановні члени приймальної комісії, звертаюсь до Вас..." або "Шановні пані та панове, прошу розглянути...". Якщо ви звертаєтесь до конкретної людини, тоді можна написати її ім'я та прізвище.

В основній частині листа потрібно розказати про те, що спонукало вас до його написання, про свої здобутки, навички, підкріплені аргументами. Наприклад, замість "маю лідерські якості" краще написати "був старостою класу або президентом школи тощо".

У висновку варто підсумувати тези та подякувати, наприклад "Дякую, що приділили увагу".

Вимоги до оформлення тексту

  • обсяг 1-2 сторінки формату А4;
  • шрифт Arial, Times New Roman, Verdana, розмір 12-14;
  • розбивайте текст на параграфи;
  • збережіть документ у форматі PDF, doc або docx.

Лист варто писати у діловому стилі. Не використовуйте екзотичні шрифти або надто яскраві кольори. Креативити можна там, де це доречно, наприклад, якщо вступаєте на творчі спеціальності.

Помилки при написанні мотиваційного листа

  • не копіюйте готові мотиваційні листи з інтернету;
  • неструктурований текст (без розділення на абзаци);
  • надто довгі речення;
  • надмірне вживання афоризмів, цитат;
  • нелогічність та непослідовність думок;
  • орфографічні помилки.

Не можна відправляти один і той самий лист в усі університети. Краще ознайомитись з історією, місією ВУЗу і відповідно до того скласти мотиваційний лист. На сайті вишу ознайомтесь з вимогами до мотиваційних листів, скачайте зразок.

На складання мотиваційного листа потрібно приділити час, можливо 1-3 дні. Напишіть чернетку та дайте почитати її однокласникам, родичам або вчителю. Адже вам може здаватись логічним хід ваших думок, а сторонній людині він буде незрозумілим.

Перевірити орфографічні помилки.

Автор тексту: В. Ткач

Приклад Мотиваційного листа 📝

 ГРАФІК КОНСУЛЬТАЦІЙ

викладачів кафедри

 

Завідувач кафедри, доктор педагогічних наук, професор

-

Вівторок 14.00 - 15.00 

ауд. 201 (Саратовська, 20)

Посилання Google Meet на період карантинних заходів
https://meet.google.com/nms-crhc-mod


Професор кафедри, кандидат технічних наук, доцент

Зубар Надія Миколаївна

Понеділок 11.00 - 13.00 

Середа 11.00 - 13.00 

ауд. 201 (Саратовська, 20)

Посилання Google Meet на період карантинних заходів
https://meet.google.com/hqj-rqui-gmm


Доцент кафедри, кандидат педагогічних наук

Косяк Інна Василівна

Вівторок 11.00 - 14.00 

П'ятниця 11.00 - 14.00 

ауд. 201 (Саратовська, 20)

Посилання Google Meet на період карантинних заходів
https://meet.google.com/cxt-ickv-cxs


Доцент кафедри, кандидат педагогічних наук

Щербак Людмила Валеріївна

Понеділок 11.00 - 14.00 

Четвер 11.00 - 14.00 

ауд. 201 (Саратовська, 20)

Посилання Google Meet на період карантинних заходів
https://meet.google.com/dek-kcsn-bai


Старший викладач, кандидат педагогічних наук

Шевченко Анна Ігорівна

Понеділок 11.00 - 13.00 

Середа 11.00 - 13.00 

ауд. 201 (Саратовська, 20)

Посилання Google Meet на період карантинних заходів
https://meet.google.com/gtb-onyy-eoe


Старший викладач, доктор філософії за спеціальністю 015 Професійна освіта

Іщенко Світлана Михайлівна

Вівторок 14.00 - 16.00

П'ятниця 14.00 - 16.00

ауд. 238 (Пирогова, 9)

Посилання Google Meet на період карантинних заходів
https://meet.google.com/fyq-xxwc-odn



 

Програма розвитку

кафедри промислової інженерії та сервісу

Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова

 

  1. Обґрунтування необхідності створення програми

Кафедра промислової інженерії та сервісу була створена шляхом реструктуризації кафедри трудового навчання і креслення та розпочала свою діяльність з назвою «Кафедра основ виробництва» у серпні 2008 року відповідно до наказу ректора університету №187 від 14 квітня 2008 року. Сьогодні кафедра функціонує під назвою «Кафедра промислової інженерії та сервісу». Широкий профіль роботи науково-педагогічних працівників в межах зміни концепції діяльності підрозділу, прийняття Закону України «Про вищу освіту», реформування освітньої галузі в цілому, вимагає окреслення основних перспектив та пріоритетних напрямів розвитку кафедри.

  1. Пріоритетні напрями роботи кафедри

Сучасний стан та перспективи розвитку кафедри промислової інженерії та сервісу відповідають положенням Статуту Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова та Концепції розвитку університету (на період до 2025 року).

Виходячи із основних стратегічних напрямів розвитку університету пріоритетними напрямами роботи кафедри промислової інженерії та сервісу є:

– забезпечення високої якості викладання навчальних дисциплін науково-педагогічними працівниками кафедри, шляхом запровадження елементів дистанційного навчання та створення цифрових-комплексів навчальних дисциплін;

– використання результатів науково-дослідної роботи професорсько-викладацького складу кафедри в освітньому процесі та залучення студентів до наукової діяльності;

– започаткувати проведення круглого столу з підготовки педагогічних кадрів для закладів професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти в галузі сервісу з перспективою організації Всеукраїнської конференції з даної проблематики;

– з метою організації завершеного циклу підготовки фахівців провести акредитацію освітньо-професійних програми бакалаврського рівня «015 Професійна освіта (Готельно-ресторанна справа)», «015 Професійна освіта (Туризм)», «015 Професійна освіта (Харчові технології)», «015 Професійна освіта (Дизайн)»;

– розробити конкурсні пропозиції з урахуванням потреб ринку праці та пріоритетних напрямків розвитку спеціальності 015 Професійна освіта, (підготувати освітньо-професійну програму магістерського рівня);

– започаткувати співпрацю з лабораторією електронних навчальних ресурсів Інституту професійної освіти НАПН України з метою застосування сучасних інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі;

– розробити програму тренінгів з підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти в галузі дизайну, харчових технологій, готельно-ресторанної справи та туризму;

– посилення профорієнтаційної роботи шляхом: створення проблемних гуртків для учнів закладів загальної освіти; проведення онлайн виставок-презентацій силами викладачів та студентів; посилення співпраці з профільними закладами професійної (професійно-технічної) освіти;

– підготовка кадрового резерву кафедри з числа аспірантів та докторантів кафедри;

– розширення міжвузівських та міжнародних наукових зв’язків шляхом участі у програмах стажування та міжнародних конференціях.

  1. Навчально-методична робота

Основним завданням кафедри у сфері навчально-методичної роботи є забезпечення високого рівня викладання навчальних дисциплін для підготовки бакалаврів за спеціальністю 015 Професійна освіта. Для виконання даного завдання необхідно:

– забезпечити переведення навчально-методичних комплексів дисциплін у цифровий формат зі зручним доступом студентів до нього;

– здійснити оновлення змістового наповнення обов'язкових освітніх компонентів освітньо-професійних програм відповідно до сучасних вимог ринку праці:

– розробити силабус дисципліни та налагодити інтерактивну співпрацю викладачів та студентів;

– оновити навчально-методичне забезпечення навчальних дисциплін та привести у відповідність до нових вимог (кількість кредитів, співвідношення аудиторного та самостійного навантаження, специфіки індивідуальної роботи зі студентами).

  1. Робота зі студентами

Викладачі кафедри повинні більшу увагу приділяти навчально-методичній, науковій та виховній роботі зі студентами.

Необхідно залучати студентів старших курсів до виконання наукових досліджень, що проводяться викладачами кафедри промислової інженерії та сервісу за різноманітними програмами.

Створювати умови, щоб студенти брали участь у конкурсах наукових студентських робіт, студентських олімпіадах та студентських наукових конференціях.

Здійснювати контроль за працевлаштуванням випускників та підтримувати з ними зв’язок.

Організовувати практику студентів в державних установах та приватних фірмах.

Викладачі кафедри повинні забезпечити роботу зі студентами для формування активної громадської позиції, допомагати вирішення повсякденних проблем, сприяти у працевлаштовані, тощо.

  1. Підготовка професорсько-викладацького складу

Кафедра повинна забезпечити умови для підвищення кваліфікації викладачів; забезпечити кількісний і якісний кадровий склад кафедри для здійснення освітнього процесу.

Підготовка викладацького складу кафедри повинна здійснюватися шляхом стажування та підвищення кваліфікації викладачів кафедри у провідних вітчизняних та зарубіжних університетах.

Підвищення вимог щодо викладання дисциплін кафедри і постійним оновленням навчальних та робочих програм у відповідності до нових навчальних планів.

Залучення до викладацького складу кафедри кращих випускників аспірантури та докторантури університету.

Створення сприятливих умов для наукової роботи викладачів.

  1. Основні умови успішного здійснення програми

Основні умови успішного здійснення програми розвитку кафедри промислової інженерії та сервісу полягають у:

– ефективному доборі та використанні потенціалу науково-педагогічних кадрів;

– активній роботі викладачів та співробітників кафедри з урахуванням світового досвіду організації наукової та навчально-методичної роботи;

– запрошенні до освітнього процесу провідних вчених та фахівців у сфері промислової інженерії та сервісу;

– підтримці ініціатив кафедри керівництвом факультету та університету;

– наявності відповідного фінансування з боку державних і недержавних установ.

 

План розвитку кафедри промислової інженерії та сервісу підготував завідувач кафедри, доктор педагогічних наук, професор Пригодій Микола Анатолійович.

 

Обговорено та прийнято за основу рішенням кафедри (витяг із протоколу засідання кафедри № 1 від 13 вересня 2021 р.)

 

ПРАКТИКА СТУДЕНТІВ

для студентів спеціальності 015 Професійна освіта
(за спеціалізаціями)

 

1. НАСКРІЗНА ПРОГРАМА ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ освітнього ступеня - Бакалавр, галузь знань 01 Освіта, спеціальність 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями). 2021.

2. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО ВИРОБНИЧОЇ ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ Освітній рівень бакалавр Галузь знань - 0101 Педагогічна освіта Напрям підготовки - 6.010104 Професійна освіта (за профілем «Готельно-ресторанна справа»). 2016.

3. МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ПРОВЕДЕННЯ ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ПЕРЕДДИПЛОМНОЇ ПРАКТИКИ освітнього рівня бакалавр галузь знань - 0101 Педагогічна освіта Напрям підготовки – 6.010104 Професійна освіта (за профілем «Готельно-ресторанна справа»). 2016.

4. ЩОДЕННИК з виробничої педагогічної практики. Спеціальність 015 Професійна освіта. 2021.

5. ЩОДЕННИК з виробничої технологічної (туристської) практики. Спеціальність 015 Професійна освіта (Туризм). 2021.

6. ЩОДЕННИК з туристської переддипломної практики. Спеціальність 015 Професійна освіта (Туризм). 2021.

7. ФОРМА ЗВІТУ виробничої туристської практики. Спеціальність 015 Професійна освіта (Туризм). 2021.

8. ФОРМА ЗВІТУ туристської переддипломної практики. Спеціальність 015 Професійна освіта (Туризм). 2021.

 

 
КАФЕДРА ПРОМИСЛОВОЇ ІНЖЕНЕРІЇ ТА СЕРВІСУ

Кафедра промислової інженерії та сервісу є структурним підрозділом інженерно-педагогічного факультету і забезпечує викладання дисциплін професійної та практичної підготовки за спеціальністю 015 Професійна освіта такими освітньо-професійними програмами:

  • Професійна освіта. Туризм
  • Професійна освіта. Готельно-ресторанна справа
  • Професійна освіта. Харчові технології
  • Професійна освіта. Дизайн

Кафедра розпочала свою діяльність як кафедра основ виробництва у серпні 2008 року відповідно до наказу ректора університету №187 від 14 квітня 2008 року під керівництвом кандидата педагогічних наук, професора, відмінника освіти України Андріяшина Володимира Івановича. Протягом чотирьох років Володимир Іванович працював над формуванням кадрового складу молодої кафедри, розвивав її педагогічний та науковий потенціал. Кафедра забезпечувала викладання дисциплін професійної і практичної підготовки за напрямом 6.010103 Технологічна освіта.

У 2012 році кафедру очолила кандидат педагогічних наук, доцент, професор Гуменюк Тетяна Броніславівна. Кафедру перейменували на кафедру промислової інженерії та  сервісу і в  2014 році розпочато підготовку фахівців за напрямом 6.010104 Професійна освіта (за спеціалізаціями)  (наказ МОН № 2642-л від 15.07.2014 (протокол №110 від 08.07.2014).

У період 2015-2017 р.р на кафедрі виконувалася бюджетна науково-дослідна робота № 1/15-17 «Теорія і технологія навчання в системі професійної освіти». Розроблені проекти стандартів вищої освіти України за такими спеціалізаціями «Професійна освіта. Готельно-ресторанна справа», «Професійна освіта. Харчові технології», «Професійна освіта. Туризм», «Професійна освіта. Дизайн», «Професійна освіта. Деревообробка», «Професійна освіта. Технологія виробів легкої промисловості». За результатами науково-дослідної роботи захищено 2 кандидатські дисертації під керівництвом кандидата технічних наук, професора кафедри Зубар Н.М. (Василенко О.В. «Методика навчання інноваційних ресторанних технологій майбутніх фахівців ресторанної справи у вищих навчальних закладах» (2016 р.); Шаура Аліна Юріївна «Методика навчання харчових технологій майбутніх педагогів професійної освіти» (2017 р.).

З 2019 по 2022 р. кафедру очолював доктор педагогічних наук, професор Микола Анатолійович Пригодій.

Кафедра є випусковою та профільною зі спеціальності 015 Професійна освіта за 4-ма спеціалізаціями. Це зумовлює секційну організацію діяльності за такими напрямами: технологій виробництва, дизайну, індустрії гостинності.

На кафедрі працює 12 співробітників, з яких професорсько-викладацький склад становить 7 осіб, допоміжний персонал – 5 осіб.

Діяльність кафедри здійснюється у відповідності з вимогами до даного виду структурних підрозділів університету, що відображено у відповідних документах за переліком, затвердженим у НПУ імені М. П. Драгоманова.

Підготовка фахівців здійснюється в єдності теорії, практики і контекстних наукових досліджень. Забезпечується викладання навчальних дисциплін професійної та практичної підготовки на спеціальності 015 Професійна освіта за спеціалізаціями: дизайн, готельно-ресторанна справа, харчові технології та туризм. 

Кафедра забезпечує організацію та керівництво технологічними виробничими практиками, написанням курсових робіт і бакалаврськими роботами (проектами) фахового галузевого спрямування.

Проектними міжкафедральними групами розроблено і впроваджено освітньо-професійні програми та навчальні плани. Зміст підготовки представлено в чотирьох освітньо-професійних комплексах (2022). Колективом кафедри розроблено навчально-методичні комплекси навчальних дисциплін; навчальні підручники та навчальні посібники.

Наукова робота кафедри продовжує здійснюється як ініціативна за темою «Методика використання цифрових технологій при підготовці майбутніх педагогів професійного навчання». В цьому напрямі викладачами кафедри публікуються наукові статті у фахових виданнях України, зарубіжних періодичних виданнях, зокрема й у періодиці, індексованій у наукометричних базах даних. Наукові розробки викладачів кафедри становлять основу змісту та методик навчання дисциплін професійної та практичної підготовки за спеціалізаціями по спеціальності 015 Професійна освіта.

Специфіка фахової підготовки, яку забезпечує кафедра, вимагає потужного лабораторного та виробничого фонду. Сьогодні у підпорядкуванні кафедри знаходяться 4 майстерні (технології виробів легкої промисловості, деревообробки, металообробки, образотворчого мистецтва) та навчально-лабораторний комплекс із технології харчування та ресторанного обслуговування.

   
© NPUROUNDER